Forum CNC Strona Główna
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Hamulce Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Paweł P.
Gość





PostWysłany: 08 Lis 2007, 18:36:51 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Paweł
2006-12-21
20:51
W moim kamperze sprawdziłem hamulce na stacji diagnostycznej - przód 1,8kN tył 1,2 kN. W sumie wynika, że 52 % DMC pojazdu wynosi ok. 1,5 tony . Wniosek - hamulce są sprawne. Podczas próby na suchym asfalcie ostre hamowanie ze 100km/h nie blokuje kół tylnych ani przednich. Wymieniłem korektor siły hamowania, płyn i przejrzałem mechanizmy-są ok. Może macie jakieś doświadczenia ze swoimi hamulcami w kamperkach?
kazbar



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: Szczawnica

PostWysłany: 02 Sty 2011, 21:37:20 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Z mojego kamperowego doświadczenia wynika, że szczególną uwagę należy po każdej zimie zwrócić na stan hamulców naszego domku na kółkach. Samochód, który długo stoi, niezależnie od tego czy był to garaż „pod chmurką” czy dachem, narażony jest na efekt tzw. zastoju mechanicznego. Każda bowiem maszyna a co za tym idzie jej podzespoły zostały zaprojektowane tak, by pracowały w ciągłym ruchu i starzały się wraz z upływem przeznaczonego na ten ruch czasu. Inaczej ma się sprawa w przypadku długich przestojów, a zima jak wiemy w tym przypadku nas niestety nie rozpieszcza. Tysiące drobnych części, dziesiątki dźwigienek, tłoczków, uszczelek czy sprężyn zasypia na zimę wraz z całym pojazdem wygodnie zakleszczając się czy przylepiając do swoich pobratymców na wszystkie możliwe sposoby. Nie omija ten problem jakże ważnego dla naszego bezpieczeństwa układu hamulcowego. Jak zatem sprawdzić, czy wszystko jest w porządku?
Praktyka sprowadza nas do wykonania kilku podstawowych czynności niewymagających kosmicznej wiedzy czy umiejętności. I tak, pierwszą - jest sprawdzenie stanu szczelności układu poprzez kilkakrotny nacisk nogą na pedał hamulca. Jeśli za kolejnym razem zatrzymuje się on wyżej niż za pierwszym, to może być to dowód na zapowietrzenie przewodów, pompy lub tłoczków. W tym przypadku należy bezwzględnie odszukać miejsce wycieku płynu (najczęściej są to okolice cylinderków bądź zacisków hamulcowych), wymienić uszkodzone elementy i całość układu solidnie odpowietrzyć.
Zbyt „wysoki” pedał hamulca może być powodem zakleszczenia się tłoczków czy tłoka hamulcowego w zacisku hamulcowym. W celu wyeliminowania tych prawidłowo działających należy wykonać jazdę próbną. Felga tego koła, która w stosunku do pozostałych będzie wyraźnie cieplejsza (by nie pozbyć się skóry z palców czy dłoni nie dotykajmy bezpośrednio bębnów czy tarczy a tylko felgę w okolicach piasty) wskaże nam bez wątpienia uszkodzony zakleszczeniem się tłoka zacisk. Jazda z taką usterką nie powinna być w tym przypadku nigdy dłuższa niż do najbliższego warsztatu samochodowego.
Gdy powyższych usterek nie wyczuła nasza noga czy dłoń pozwólmy samemu kamperowi skontrolować swój stan. W tym celu znajdźmy w naszej okolicy szeroki płaski plac manewrowy, po którym nie poruszają się pojazdy, przechodnie czy inne zawalidrogi. Rozpędźmy pojazd, trzymajmy lekko kierownicę i delikatnie hamujmy. Jeśli auto nie zacznie „ściągać”, możemy dodać gazu i popędzić (zahaczając na wszelki wypadek o hamownię stacji obsługi pojazdów celem bądź co bądź fachowego przeglądu) na kraj świata ciesząc się wolnością , przygodą i długo wyczekiwanym słoneczkiem.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


Skocz do:  



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group | Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)