Forum CNC Strona Główna
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dodatkowa nagrzewnica Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kamperfan
Gość





PostWysłany: 20 Lis 2007, 21:19:28 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Kampery wyposażone są standardowo w nagrzewnicę ogrzewającą podczas jazdy kabinę - ale nie zapewniającą komfortu cieplnego dla pasażerów na "pokładzie". Kilka lat temu, decydując się na wyjazdy narciarskie i prawie całoroczne użytkowanie, postanowiłem doposażyć kampera w dodatkowe źródła ciepła. Brak ogrzewania części mieszkalnej odczuwa się nie tylko zimą, ale także w chłodniejsze dni na jesieni czy wczesną wiosną. Przepis na rozwiązanie tego problemu jest prosty: nagrzewnica (z odzysku – wyjęta z "Audi"), przewody (stosowane w samochodowych układach chłodzenia do nagrzewnic) i trójniki o średnicy dostosowanej do króćców w istniejącej i dodatkowej nagrzewnicy oraz zawór kulowy na zasilaniu (na powrocie – niekoniecznie) nagrzewnicy. Trójniki wmontować przecinając (po spuszczeniu części płyny chłodniczego) obydwa przewody istniejącej nagrzewnicy (zasilanie i powrót) w dostępnym miejscu możliwie blisko chłodnicy, do trójnika dołączyć przewody do dodatkowej nagrzewnicy. Połączenia muszą być absolutnie szczelne i niezawodne (awaria = katastrofa silnika i nie tylko!) – końcówki przewodów należy nasunąć na króćce (trójników, zaworu i nagrzewnicy) na co najmniej 3 cm + dwie opaski (cybanty) ze stali nierdzewnej na każdym połączeniu. Po skończonym montażu uzupełnić płyn chłodniczy i przeprowadzić próbę szczelności. Nagrzewnicę umieściłem w schowku pod przednią kanapą z wylotem ciepłego powietrza do tyłu kampera. Jeśli będzie zainteresowanie tym rozwiązaniem – to chętnie służę szczegółowymi informacjami. W innych wątku opisałem ogrzewanie listwowe (alternatywne lub uzupełniające grzanie gazowe) wykorzystywane po podłączeniu kampera do sieci 230V: http://www.campernetclub.pl/viewtopic.php?t=81 .
eler1
Gość





PostWysłany: 20 Lis 2007, 21:37:38 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

ale to w przypadku starszych kamperów nowsze silniki mogą tego nie wytrzymać mówimy o silnikach diesla ze względu na za niską temperaturę silnika to jak jazda z zimnym silnikiem Confused Very Happy więc lepszym rozwiązaniem jest webasto na olej napędowy
omega
Gość





PostWysłany: 20 Lis 2007, 21:48:45 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

eler1 napisał:
ale to w przypadku starszych kamperów nowsze silniki mogą tego nie wytrzymać mówimy o silnikach diesla ze względu na za niską temperaturę silnika to jak jazda z zimnym silnikiem Confused Very Happy więc lepszym rozwiązaniem jest webasto na olej napędowy


Myślę że nie jest to problem dla silnika , jest termostat który nie puści płynu przez chłodnicę a tylko skieruje do nagrzewnic ,silnik będzie dogrzany a i podróżni będą zadowoleni i bedzie cieplutko.

Takie jest moje zdanie może się mylę ????
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


Skocz do:  



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group | Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)