Forum CNC Strona Główna
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zużycie paliwa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kamperfan
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:38:01 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Kamperfan
2006-12-19
21:00 Problem może się wydawać banalny, ale... koszty paliwa są coraz bardziej znaczącą pozycją w kosztorysach wyjazdów kamperem. Swego czasu (lata 1997- 2001) serwisowałem kampera w autoryzowanym warsztacie Forda i notowałem spalanie rzędu13,0 - 13,5 l/100km. Kamper ma silnik starszej generacji (bez turbo doładowania) 2,5 litra diesel o mocy 75 KM , a całkowitą masę kampera wraz z ładunkiem szacuję na około 3,2 tony. Paradoksalnie, na autostradach zużycie paliwa było wyższe - bo i prędkość jazdy była wyższa (niż drugorzędnymi drogami) i zwykle oscylowała wokół 100 km/godz. Ponieważ warsztat utracił autoryzację, przeniosłem się do zaprzyjaźnionego mechanika z dobrze wyposażonym zapleczem dla pojazdów dostawczych. Okazało się, że po kolejnych przeglądach spalanie relatywnie spadło i dla podobnych warunków jazdy utrzymuje się w ostatnich latach na poziomie 11,5 - 12,0 l/100km na autostradach, a nawet zbliża się do 10 l/100km na podrzędnych drogach - przy prędkości jazdy nie przekraczającej 90 km/godz. Jestem przekonany, że obok czynników takich, jak: jakość paliwa (tankuję na stacjach "Schell", ostatnio "diesel power"), prędkość i technika jazdy (zwłaszcza pod górę), istotny wpływ na spalanie miała regulacja silnika i stan ogumienia. Obserwuję to wyraźnie: pomimo że silnik jest starszy - czuje się większą moc i przyśpieszenie, a po wymianie opon na "Klebery" - także wyższy komfort jazdy. Zmniejszenie zużycia paliwa jest łatwo przeliczyć na kasę: zwłaszcza na długich trasach są to kwoty nie do pogardzenia, np. obniżenie spalania o 2,0 l/100km zmniejsza wydatki na paliwo na trasie 5 tys. km o ca 100 € (około 400 zł). Ciekawy jestem Waszych doświadczeń i opinii w tej sprawie - pozdrawiam!
antwad
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:39:13 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

antwad
2006-12-20
08:03
Witold, a czy ten Twój mechanik zajmuje się tylko Fordami? Nie udało mi się jeszcze trafić na serwis dla mojego Ducato do którego nabrałbym zaufania. Coroczne eksperymentowanie z kolejnym serwisem, który dokona przeglądu mocno mnie już zniechęca i tak się zastanawiam nad przyczyną takiego zjawiska. Nie mam zastrzeżeń do serwisu swojego samochodu osobowego; serwisują go od lat w jednej stacji i jestem zadowolony z obsługi.
Wracając do pytania, to jeśli serwis o którym wspominasz "robi" także Fiaty to chętnie bym z niego skorzystał.
Pozdrawiam
Antek
Kamperfan
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:40:25 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Kamperfan
2006-12-20
17:58
Antoni, podaj swój adres mailowy (mój: wiol2@o2.pl) - przekaże Ci namiary do tego warsztatu. Pozdrawiam!
Kamperfan
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:41:47 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Kazik C.
2006-12-21
01:18
Witam, mam od niedawna kamperka Hymer 55 na bazie peugeota j-5 TD z 1990r. Zrobiłem nim jak dotychczas ok. 7 tys km. i w zasadzie zużycie paliwa cały czas oscyluje wokół 10l /100km. Z moich dość na razie skromnych doświadczeń wynikałoby że decydujące jest dla zużycia paliwa wszystko co wiąże się z oporem powietrza - czyli silny wiatr czołowy lub czołowo boczny oraz prędkość. Wydaje mi się że pośpiech przy wyprawie kamperem jest zdecydowanie nieekonomiczny. Żadne auto osobowe nie zaczyna pożerać tyle paliwa wraz ze wzrostem prędkości co kamper z alkową.Chociaż mój kamper ma turbo to staram się jechać nie szybciej niż 80-90 km, a nawet w tym przedziale widzę różnicę. Jadąc zwykłą drogą 80 tką spaliłem nawet 9,5 to już na autostradzie przy 90 - 95 chyba z 11-12. Ta autostrada to A 4 Legnica - Katowice a tam bez przerwy niemiłosiernie duje. Nawet przeprawa przez górskie rejony do Czech nie wpłynęła tam na wzrost zużycia jak nieco szybsza jazda i silny wiatr.
tatkog
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:42:23 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

tatkog
2006-12-21
16:25
Mam dokładnie takie same doświadczenia- fiat ducato 1994 2000 cm3. Najlepiej 70-80 km/h(mogą być nawet góry).
jawa
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:43:37 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

JaWa
2007-01-27
14:36
Fiat Ducato 2,5 diesel (bez turbo) 1991 r. Na autostradzie z Bonn do granicy, szybkość ok.105 km/h - zużycie 12 l. Jazda po polskich drogach, szybkość od 80 do 90 km/h,pali ok 10 l. Jazda wzdłuż polskiego wybrzeża, dość kręte drogi, szybkość pomiędzy 70 i 80 km/h - spalił niecałe 9l. Różnica sięga więc 3l. Pokonując trasę np. 300 km ile tak naprawdę będziemy szybciej jadąc z szybkością 105 km/h, niż np. 80 km/h ?
Kamperfan
Gość





PostWysłany: 03 Lis 2007, 23:44:33 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Gość
2007-03-11
16:41
Mam te same doświadczenia co JaWa. U mnie optymalna szybkosc to 90 km/h i tak pali jak podajesz.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


Skocz do:  



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group | Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)