Forum CNC Strona Główna
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Karawaning Ekspert Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Robin



Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 524
Skąd: SRC

PostWysłany: 19 Sie 2008, 18:34:54 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry



Myślicie, że to coś dla takich jak my ?

Jest to kolejny periodyk na naszym rynku traktujący o podróżach kamperem.

Pozdrawiam - Robin Idea

Prenumerata "Caravaning Ekspert" :
Dorota Nowak "Spectrum" ul. Piastowska 20/2 83-000 Pruszcz Gdański

Nr konta: 76 1090 1098 0000 0001 0689 1431

Z dopiskiem: roczna prenumerata "Caravaning Ekspert"
cena: 72 zł

Strona internetowa miesięcznika: http://www.caravaningekspert.pl/


Ostatnio zmieniony przez Robin dnia 04 Sty 2009, 23:26:51, w całości zmieniany 1 raz
Marek



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 193
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25 Sie 2008, 08:31:48 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Prawdopodobnie powstało takie pismo szefuje Pani Dorota Nowak. Trzeba sie cieszyć ,że jest następne. Konkurencja wymusza rozwój. Martwi mnie tylko ,że za te same reklamy będę musiał płacić podwójnie. Osobiście życzę Pani Dorocie więcej merytorycznych artykułów , gdyż często to co wypisywała w "Polskim Caravaningu" było nie czytelne bez adresata i znajomości tematu. Taka zbitka z reklamówki produktu firmy sponsorującej artykuł . Więcej na temat pisma na stronach Forum CT
Marek Smile
Robin



Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 524
Skąd: SRC

PostWysłany: 03 Sty 2009, 21:24:56 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Witam !
Jestem po lekturze grudniowego numeru miesięcznika Caravaning Ekspert. W nim, na str.13 przeczytałem relację z I-go spotkania importerów i „przedstawicieli”branży karawaningowej. Tematem była akcyza na samochody kempingowe.
Stary problem, wałkowany na wielu forach dyskusyjnych i opisywany też w PC. Jedyny wniosek z tego spotkania to: „Nie chcemy takiego stanu rzeczy”. Powołano nawet grupę roboczą którą nazwano: „Stowarzyszenie na Rzecz Caravaningu” nakreślając jednocześnie cel. Brzmi on : „Dążenie do zniesienia akcyzy lub jej zminimalizowania, uporządkowanie systemu prawnego dotyczącego obrotu pojazdami caravaningowymi, ujednolicenie przepisów ruchu drogowego mających odniesienie do przyczep kempingowych i kamperów oraz likwidowanie przeszkód opóźniających rozwój caravaningu w Polsce”.
Spotkanie zakończono stwierdzeniem : „barierą dla branży jest akcyza i utrudnienia w zdobyciu homologacji” przy czym nie stwierdzono jakiej i na co.

No i mamy jeszcze jedno „stowarzyszenie”. Ambitne cele, szlachetne plany a to wszystko dla dobra
„caravaningu” w R.P.
I nikt, ale to nikt nie zauważył, że trzeba zacząć od początku. Że trzeba ustalić kto stwierdza, iż samochód kempingowy jest pojazdem specjalnym i że kamper takim pojazdem po prostu jest.
Wg autorki artykułu Doroty Nowak „klasyfikacja pojazdu ma miejsce, w zależności od potrzeb w Urzędzie Celnym i w Referacie Rejestracji Pojazdów.
Niby tak, lecz jedynym dokumentem źródłowym w Polsce, na postawie którego ustala się rodzaj i przeznaczenie pojazdu jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury (dawniej Minister Transportu) z dnia 27 września 2003 r. Opublikowane ono zostało w Dzienniku Ustaw z 2003r. Nr 192 poz.1878.
Paragraf 7 tego rozporządzenia jednoznacznie ustala klasyfikację pojazdów, która stanowi załącznik nr 4 do tego rozporządzenia. Ponadto definiuje „klasyfikację” jako dokument źródłowy do ustalenia rodzaju i przeznaczenia pojazdu.
Mało tego. Załącznik nr 4 do w/w rozporządzenia zawiera tabelę nr 3 – Przeznaczenia pojazdów specjalnych. W tej tabeli pod poz14 oznaczony kodem 514 figuruje samochód kempingowy.
Rozporządzenie to weszło w życie 1 stycznia 2004 roku.

I co tu można jeszcze wydziwiać. Kto może to kwestionować? Jaki urząd i jaki urzędnik? Jaki sąd będzie władny zastosować inną wykładnię? Ile może być w jednym państwie źródeł do ustalania rodzaju i przeznaczenia pojazdów?
Cóż więc można poradzić twórcom nowo powołanego „stowarzyszenia” ? Chyba tylko jedno. Żeby powołali kolejne „stowarzyszenie”. Stowarzyszenie na rzecz przestrzegania prawa w Polsce. Przez wszystkich i bez żadnych wyjątków.

Pozdrawiam - Robin Idea
Marek



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 193
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04 Sty 2009, 12:31:21 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

No to w takiej sytuacji klops, Najszybciej w świetle powyższych wywodów w Polsce można camperem jeździć 80 km na godzinę. Jeszcze jedno proszę napisz namiary na prenumeratę czasopisma.
Marek Laughing
Robin



Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 524
Skąd: SRC

PostWysłany: 05 Sty 2009, 14:00:45 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Nie ma żadnego klopsa. Są fakty. Ale od początku:

Przedmiotem sporu jest ten wpis w ustawie o podatku akcyzowym z 23.01.2004 r. Dz.U. Nr 29 poz.257.
"59
34.10.2
Samochody osobowe
8703
Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi"

A konkretnie chodzi o zapis „...przeznaczone zasadniczo do przewozu osób...”
Urzędnicy bardzo dowolnie interpretowali słowo „zasadniczo” - uważając, iż skoro samochodem kempingowym mogą podróżować 2,3 lub 4 osoby to w ten sposób traci on swoje zasadnicze przeznaczenie i należy go zaliczyć do samochodów osobowych. Spoiwem takiej interpretacji stała się manipulacja w sposobie przedstawiania faktów oraz znaczeń wyrazów. I w tym momencie dokonali nieuprawnionej zmiany rodzaju i przeznaczenia pojazdu, ignorując obowiązujące od 01.01 2004 roku Rozporządzenie Ministra Infrastruktury, jako jedyny dokument źródłowy dotyczący przeznaczenia pojazdów mechanicznych.
Ignorancja urzędników uwidoczniła się w „rozumieniu” słowa ZASADNICZO. Bo zasadniczo to nic innego jak : gruntownie, całkowicie czy zupełnie. „Zasadniczo przeznaczony” - to stanowiący punkt wyjścia, podstawę czegoś, główny, najważniejszy.
Jak więc można było interpretować słowo „zasadniczo” w sposób aż tak osobliwy ?
A do czego „zasadniczo”są przeznaczone samochody pożarnicze (kod 507), sanitarne (kod 521), telewizyjne (kod 511), pogrzebowe (kod 515) i cały szereg im podobnych ?
Nie chcę urazić anonimowych urzędników. Dlatego przytoczę Postanowienie Naczelnika Urzędu Celnego w Bielsku-Białej. Można je znaleźć pod tym linkiem:
http://www.icka.futuro.net.pl/?id=2&idSub=&filetxt=podatki.mnu&tekst=podatki/2005/index.phps&news=051108_b.txt

Otóż Pan naczelnik uznał, iż skoro minister właściwy do spraw finansów (to nie żart) nie zrealizował dyspozycji upoważniającej go do określenia danych dotyczących samochodów osobowych w tym dopuszczalnej ładowności (to też nie żart), dla celu poboru akcyzy, to należy przyjąć, że zakwalifikowanie samochodu do grupy samochodów osobowych bądź specjalnych POWINNO NASTĄPIĆ NA PODSTAWIE ANALIZY SCALONEJ NOMENKLATURY.
Odnosząc się do stanowiska wnioskodawcy, Naczelnik Urzędu Celnego nie zechciał zauważyć, że prawo o ruchu drogowym wyznacza Ministra Infrastruktury, jako jedynego w państwie, uprawnionego do ustalania rodzaju i przeznaczenia pojazdu. (podstawa prawna to: Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Z 2003 r. Nr 58 poz.515 art. 76 ust.1 pkt 3 )
Stwierdził bowiem, że samochody kempingowe nie zostały odrębnie zdefiniowane w przepisach tej ustawy. W ustawie oczywiście nie, bo to szczegół, ale w rozporządzeniu, którego wydanie ta ustawa nakazuje – TAK. Stanowi o tym art.76 ust.1 pkt 3 tej ustawy. Interpretacja Naczelnika Urzędu Celnego to istny fenomen. To chyba jedyny na świecie celnik, który zza biurka, arbitralnie określa rodzaj i przeznaczenie pojazdów. Bez rzeczoznawców i zaplecza technicznego. Robi coś, co zostało już wcześniej zrobione przez uprawnionego do tego Ministra Infrastruktury, który kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie rozporządzenia Premiera Rządu RP.

I takie postanowienie, wydane na podstawie ordynacji podatkowej, poszło w świat. Stało się podstawą dla wielu urzędów do uznania, że „słoń jest wierzchowcem”, - jak to ciekawie określił jeden z naszych kolegów.

Pozdrawiam - Robin Idea
PS. Prędkość dopuszczalna 80 km/godz to rozsądne ograniczenie.
antwad



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 177
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17 Lis 2010, 20:59:31 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Robin napisał:

Jest to kolejny periodyk na naszym rynku traktujący o podróżach kamperem.


No i się skończyło!
Taka informacja pojawiła się na stronie wydawnictwa:

Zawieszenie działalności magazynu "Caravaning Ekspert"
2010-11-15 13:36:21


Szanowni Państwo,

nadszedł czas zmian. Dziękuję wszystkim za współpracę, opinie, krytykę i wsparcie. Informuję Państwa także, że zawieszam działalność miesięcznika " Caravanig Ekspert". Zapraszam do współtworzenia strony www.caravaningekspert.pl
Osoby, które wykupiły prenumeratę, a nie otrzymały wszystkich zamówionych numerów proszę o mailowy kontakt w celu zwrotu pieniędzy,

pozdrawiam

Dorota Nowak
redaktor naczelna
"Caravaning Ekspert"


Szkoda.
Marek



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 193
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17 Lis 2010, 23:40:38 Odpowiedz z cytatemPowrót do góry

Szkoda że nie będę otrzymywał bez mojego przyzwolenia już e-mail od Doroty na moją skrzynkę.
Marek Crying or Very sad
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


Skocz do:  



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group | Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)